Stil de viata, Libertate si Sacrificiu Suprem!

Nu stiu exact cum vad alti oameni un “Stil de Viata” bun, dar din punctual meu de vedere, lucrurile stau destul de simplu: sanatate, familie, acoperis deasupra capului, mancare buna, timp pentru maruntisurile vietii si nu in ultimul rand LIBERTATE! Cand spun libertate, ma refer nu numai la cea fizica, dar si la libertatea actiunii, la libertatea in gandire si la posibilitatea de a avea o optiune.

De cand ma stiu am fost crescuta echilibrat, am fost invatata ca “trebuie” sa fac, sa ma descurc, sa stiu, sa cunosc… Si astazi sunt recunoscatoare ca am fost crescuta asa. Jur cu mana pe inima ca daca m-ai lasa in mijlocul Chinei fara nici un sfantz, cumva as reusi sa ma intorc acasa teafara si nevatamata. Toate astea datorita educatiei. Dar, exista si reversul medaliei intr-o astfel de educatie. Incet, incet te rutinezi sa faci ceea ce “trebuie”, si la un moment dat “trebuie” te domina, te incatuseaza si devii captura propriilor tale obisnuinte. Incepi sa-ti incetosezi libertatea gandirii si te pricopsesti cu niste ochelari de cal. As spune chiar, ochelari de cal de povara.

Sunt o norocoasa! O da, chiar sunt! Multi, atunci cand le dezvolt teoria mea despre cat de mult noroc am avut eu parte in cei 30 de ani de existenta, imi spun ca sunt eu foarte optimista si vad numai partea plina a paharului. Dar va jur: sunt norocoasa! Mi-am dat ochelarii jos, sunt sanatoasa, am familie, o sufragerie spatioasa din care va scriu tolanita pe o canapea pufoasa, sunt cu burta plina, cu mintea descretita, spun cu glas tare si raspicat tot ce gandesc si am optiunea de a accepta un Sacrificiu Suprem pe care cineva este dispus cu bucurie sa-l faca pentru mine. Optez pentru prima oara in viata ca cineva sa faca sacrificiul suprem, pentru ca eu pentru o vreme macar, sa fac ceea ce “vreau” si nu ceea ce “trebuie”!

Cititorilor mei, fie ei putini, fie ei multi, fie ei fericiti, fie ei la anaghie, le urez sa aiba parte de tot norocul pe care-l am eu, de libertate in gandire si de posibilitatea de a reusi sa-si vada posibilitatile de a opta!

4 thoughts on “Stil de viata, Libertate si Sacrificiu Suprem!

  1. Inteleg f bine la ce referi, Irina.Sunt exact in aceeasi situatie, cineva ma sprijina pentru ca eu sa ma adun, sa imi construiesc un viitor mai bun, stiind ca am libertatea de a alegece vreau sa fac, si unde sa fiu

Leave a Reply

