Boala secolului: “Exhibitionismul”!

In sfarsit am descoperit: Boala secolului este exhibitionismul! Toata lumea zice, cum ca defapt, boala acestui secol este stresul. Eu nu cred! Stresul este inca un tertrip al Exhibitionistului. Nu vreau sa ma exonerez de vina, sau sa ma ridic pe-un piedestal, spunand ca eu, nu sufar de Exhibitionism. Doamne feri’! Si eu, la fel ca majoritatea generatiei mele, sunt grav bolnava! Poate deaia scriu pe blog…

De cand am scris “Iarba vecinului este mai verde…” (https://visatoaredebucuresti.wordpress.com/2012/08/21/iarba-vecinului-e-mai-verde-da-dar-este-fertilizata-cu-mult-rahat/) am tot stat si m-am gandit: unii traiesc foarte mult material. Acestia fac parte din categoria 1 de exhibitionisti: au masina mare si tare, au casa pe pamant cu iarba tunsa cazon, au catel cu diploma si copii la scoli private. Exhibitionismul la ei este in floare! Le place sa se vada mult si infloritor! Exhibitionistii din categoria 1, nu gandesc prea mult! Ei exista, stralucesc, de obicei vorbesc mult si zgomotos si-si dau foarte multa importanta cand nu este cazul. Cred ca ei sunt de felul lor, comercianti, vanzatori, micii afceristi, cei cu multa indrazneala si minte mai putina.

Exhibitionistii din categoria 2: Exhibitionistii astia, sunt ceva mai tineri. In randul lor gasesti mult gol impachetat in multa poleiala. Cred ca ei sunt mai degraba copii Exhibitionistilor din categoria 1. Ei nu au nici macar indrazneala. Minte nu se stie, poate au, dar nu s-au straduit niciodata sa o utilizeze. Cred ca ei sunt cei ce umbla cu masini de lux cumparate in leasing (eventual de parinti), sunt pitipoancele de la receptiile corporatiilor, imbracate ultima moda, ce-si pun pe facebook poze de la birou (asta daca corporatia este de admirat), din Bamboo, centrul vechi, si tot asa…

Exhibitionistii din categoria 3: Ctegoria 3 este preferata mea! Astia sunt cei ce inventeaza roata! Lumea este pentru ei un teren de joaca, unde au impresia ca sunt superiori. Exhibitionistii astia sunt deosebiti, intelectuali, de obicei ajunsi in joburi destul de bine cotate, in mare parte pe effort si intelect propriu, obositi de stres (tertrip de a arata cat de important ai ajuns pe scara ierarhica, cat de ocupat si indispensabil esti…). De obicei exhibitionistii astia umbla pe la teatru, pe la opera si opereta, au indeletniciri nobile si scriu bloguri despre excursiile lor prin lume sau despre esenta vietii, descoperita intr-un pahar cu apa (plata cu lamaie). Exhibitionistii cu numarul 3 sunt de obicei sa zicem, o fire mai artistica, sunt atrasi de public si traiesc pentru public. Ei vor sa fie valorificati, sunt chinuiti de propria lor existenta printre muritorii de rand ce-i inconjoara! Cunosc destul de multi!

In mare, cam asta e parerea mea, si dupa o anamneza amanuntita, urmarind simptomatica semenilor mei si a mea (de ce nu…) concluzia este clara: Suferim mai toti de exhibitionism! Evident, e greu sa incadrezi neaparat pe cineva in una dintre cele 3 categorii caricaturistice de mai sus. Exista mult gri la mijloc, iar acolo vei gasi tot felul de exhibitionisti cazuti intre scaunele categoriilor.

Mai vad din cand in cand cat un om normal, sanatos la cap, care-si duce existenta in buduarul propriu, fara a tanji dupa lumina reflectoarelor. Ma bucur sa-i cunosc, ii admir si-i stimez, pentru faptul ca reusesc intr-un mar putered sa se mentina curati, frumosi si simpli!

Voua semenilor mei, va urez exhibitionare placuta in continuare!

4 thoughts on “Boala secolului: “Exhibitionismul”!

Leave a Reply

