Era Gladiatorilor a apus, dar ei mai traiesc printre noi!

Imi place sa necajesc barbatii uneori, spunandu-le ca nu se mai fabrica Barbati ca altadata! Il stiti pe Brad Pitt in Troia… (nu, nu ma refer la genul ala de barbat – o imagine produsa de Hollywood – o imagine minunata ce-i drept!). Ma refer la genul de barbat cum era Brad Pitt in “Legendele Toamnei” (si daca n-ati vazut filmul atunci trebie vazut urgent!!!) mai degraba, sau la Al Pacino in “Parfum de Femeie”, sau la personajul William Wallace (jucat demential de Mel Gibson) in “Braveheart”…

Eu pe toti cei enumerati mai sus ii vad ca pe un fel de Gladiatori. Asa le zic eu acestor raritati.

Si de ce-mi plac Gladiatorii de altadata?! Pentru ca aveau curajul (de a lupta pana la ultima suflare); pentru ca aveau charisma necesara de a acapara publicul si nu in ultimul rand, pentru ca respirau masculinitate prin fiecare por.

Gladiatorii pentru mine inseamna daca vreti, “the ultimate male”!

Demult stau si fac o analiza amanuntita asupra sexului “puternic” si ce observ: o demasculinizare in masa, un androginism ce ma sperie, o lipsa a calitatii si o fuga de raspundere ce e mai mult demna de o caprioara decat de un mascul. Moda masculina a devenit teribil de ridicola! Parca stau toti tiplati in camasute roz, aratand ca niste fondante (care recunosc n-au fost pe gustul meu niciodata). Barbatii au ajuns sa aiba in dulapiorul din baie mai multe produse cosmetice decat pot eu enumera… Au ajuns sa-si cumpere masinute gen Mini, au ajuns sa poarte tanga, sa-si puna cercel in buric si sa-si suflece manecile sacouasului atent selectionat de la H&M. Barbatii au ajuns sa tina regimuri draconice (ce contin, credeti-ma pe cuvant ca pe asta am auzit-o cu urechile mele… dovlecei blenduiti cu sfecla, la micul dejun). Barbatii au ajuns sa stea la o apa plata cu lamaia in “Le Gaga” (si asta sa fie high-lightul saptamanii lor). Cam astia sunt, sa nu fiu dura, 70%-80% din barbatii anului 2012 (recolta buna…)

Insa, sa va zic ceva: Chiar daca era Gladiatorilor a apus, ei mai traiesc printre noi! Si credeti-ma pe cuvant, eu am intalnit cativa. Poate norocul, sansa, nasul, nu stiu sa va zic dar eu i-am vazut, ii stiu, traiesc cu unul, deci sunt reali! Daca s-ar cere la cununie recomandari de la fostele, la fel cum se cere la job, eu sincer cu mana pe inima i-as recomanda pe mai toti fostii mei, catre viitoarea Domana X sau Y.

Gladiatorii secolului nostru sunt, in viziunea mea, acei barbati care inca mai au coloana vertebrala, inima, compasiune, suflet si toate sunt puse la locul lor corect. Acei barbati care, castiga cat castiga (mult, putin, nu are importanta…) dar castiga pe propria lor barba, munca, inteligenta, si ceea ce castiga nu afiseaza in vazul lumii, ci stiu sa dramuiasca cu cap. Sunt acei barbati care, s-ar putea descurca oricand fara o femeie alaturi, dar stau cu ea pentru ca o admira, o sustin si o iubesc, chiar fara so-nteleaga pe de-a-ntregul. Sunt aceia care, stiu ca daca aveau de nevoie de cineva care sa le calce/spele/gateasca, era mult mai putin costisitor sa-si ia o menajera si nu o sotie. Sunt aceia care stiu ca un camin se intretine in 2. Si de ce nu, aceia care plang cateodata, pentru ca sunt suficient de siguri pe masculinitatea lor, incat sa-si dea frau liber sentimentelor.

Pentru toti acesti Gladiatori minunati, care exista printre noi (chiar si ca o specie pe cale de disparitie…), eu fac o plecaciune si vreau sa ii incurajez, sa stie ca stim de existenta lor!

Pentru toate domnisoarele nu am nimic altceva de spus decat atat: Cautati, controbaiti, escaladati muntii si cutreierati vaile, ascultati-i cu atentie pe barbatii din jurul vostru, caci cu siguranta veti gasi un Gladiator!

11 thoughts on “Era Gladiatorilor a apus, dar ei mai traiesc printre noi!

  1. Frumos insa nu trebuie uitat ceva: si in dragoste sau mai ales acolo functioneaza principiul cererii si ofertei. Daca nu ar fi cerere nu ar fi oferta. O fosta amica a mea isi facuse un tel in viata sa ma demasculinizeze, sa devin un adrogin sa coincid cu idealul ei masculin. Sotia mea ca accepta asa cum sunt, dar parca si ea…..

  2. E bine ca ai inceput cu gladiatorii din filme,din astia chiar nu mai ai nici o sansa sa-i mai intilnesti. Articolul suna bine ,dar cred ca amesteci putin calitatile pe care trebuie sa le aibe un astfel de om.? Acum, fiecare vede gladiatorul prin prisma cererii personale. La urma urmei, este democratie.

  3. Pingback: “You’re in the army now!” « visatoaredebucuresti

  4. Irina…aici m-ai atins la punctul sensibil…caci si eu sunt admiratoare a barbatilor-barbati, si rar intalnesc pe cineva care sa fie atat de sigur pe el incat sa nu fie gelos pe sotie daca o scapa o ora din ochi, sau sa ii lase conturile pe mana….
    ….Insa eu sunt norocoasa ca traiesc cu un Gladiator, de 22 de ani, si crede-ma, mereu cautam un nick-name, dar cel de Gladiator i se potriveste perfect.
    Deci, traiesc langa un navigator pasionat, ajuns comandant la o firma straina, si crede-ma, singura promisiune pe care mi-a facut-o, atunci cand mi-a cerut sa ii fiu mireasa, a fost ca eu si copilul/copii nostrii nu v-om suferei de foame niciodata, de stie ca se duce si care saci in port! Si adevarul ca munceste enorm pentru noi, ma simt protejata, chiar si cand e plecat, nu e gelos si nu sunt geloasa, si e generos si int5elegator cu nevoile mele, incat mi-a lasat o baie intreaga la dispozitie sa imi tin flecurile fara care o femeie nu poate trai…il ador!!!
    Iar fiul nostru e un Gladiator in devenire, sper, caci singur a ales Academia Navala Constanta, vrand sa castige banii, cu care spera ca va putea asigura o viata buna pentru familia pe care o va avea ( cuvintele lui)!

Leave a Reply

