Cand a devenit totul o afacere?!

Zilele trecute mi-am adus aminte de o nunta la care am fost, o nuta plina de grandoare si sclipiceala multa. Lautari, baloane mari cu heliu, flori in pahare de cristal pe masa, si alune (rancede). Totul era facut sa-ti ia ochii, sa te lase mut, si surd (in urma muzicantilor de 3 parale…). Mi-am adus aminte ca am fost si la majoratul acelor persoane (mirele si mireasa cu pricina), la o petrecere la fel de pompoasa, cu DJ, multe blitzuri, flori, confeti, impresii, depresii…

Am stat si-am nascocit prin cufarul cu amintiri, intr-un ungher al sufletului meu, si mi-am adus aminte cum mi-am facut eu majoratul, intr-o sala de dans, detinuta de nu stiu ce cunoscut de-al unui cunoscut, care ne-a dat-o pentru cateva ore, ca sa facem o petrecere. Petrecerea am organizat-o cu inca doi tipi care erau nascuti in luna florilor, ca mine, si tin minte ca am luat bautura ieftina de la magazinul unui prieten de-al unui prieten, iar DJ a fost, evident, un prieten de-al unui prieten, care a venit sa DJ-iasca de dragul petrecerii. S-au adunat in seara aia vreo 200 de personae, caci tin minte ca petrecerea s-a extins si afara, nemaifiind suficient loc in sala. Oricum a fost o petrecere de pomina in cartier! Toata lumea a vorbit desprea ea cu saptamanile, noi, cei trei sarbatariti am iesit cu cheltuiala minima si distractie maxima, iar de cadouri, nu stiu daca am primit sau nu, de bani nici vorba, nimeni n-ar fi conceput asa ceva!

Si acum stau si ma gandesc: de fiecare data cand se aude de vreo nunta, toata lumea intra in sevraj: “Cat e meniul?!”. Ba mai mult, am auzit de oameni care au spus din start cat e meniul la nunta lor, umflandu-l chiar cu ceva marafeti. Nu de alta, ca sa iasa bine Omu’!

Mai nou, se organizeaza petreceri dichisite cu DJ, fotograf, ursitoare, zane, evident petreceri cu cinste, pentru orice fel de eveniment: nunta, botez, mot, implinirea a 3, 4, 7 ani de la casatorie, moartea bunicii, revenirea din vacanta, varsta de 30 de ani… cate si mai cate.

Poate pe alocuri exagerez! Dar o fac intentionat! Unde a disparut bucuria de-a petrece? Unde a disparut frumusetea de a serba ceva cu cei dragi? Fara corvoada cinstei?! Fara de-ati face planuri fabuloase despre ce BMW iti vei cumpara cu banii de la nunta, si fara de a numara cinstea in timp ce unii invitati inca stau la masa si se veselesc?

Totul a devenit o afacere! Propria noastra viata! Prietenia, cumetria…

Mi-e dor sa merg la o nunta ca alta-data. Cand eram mica si mergeam la tara, se faceau nunti uriase, la cort, cu mancare gatita de gospodinele satului. Tin minte ca fiecare contribuia cu ceva: unu’ aducea 2 gaini, altu’ o pulpa de porc, altu’ vreo 30 de oua, si toate “muierile” de prin sat gateau (gateau cu zilele pentru nunta “lu’ Ghita a lu’ Anisoara”). In ziua nuntii, se-ncingea o petrecere, cu voie buna, mancare BIO, mult vin, tuiculita si totul invaluit in multa sinceritate si oamenie. Toti ajutau, ca asa era obiceiul, lumea era ma buna, mai calda, mai saritoare. Unde s-a dus lumea asta?!

7 thoughts on “Cand a devenit totul o afacere?!

  1. Ma intristez si eu cand citesc ce scrii….
    In unele locuri, la tara, inca se mai fac nunti la cort, si asta din cauza ca nu exista in acel sat camin cultural. Nu-i distractie mai mare ca la o nunta la cort, sa stii!

    • Adiana, tocmai asta ziceam si eu! Ca e mare distractie cand oamenii se aduna fara prea mare investitie, fara vinuri alese, mancaruri a caror nume e greu sa le pronunti si flori importate din Olanda. Frumusetea unei petreceri consta in veselia omului de bucuria celulilat!

  2. Nu s-a dus de tot…s-a restrins putin. Dovada ca lumea e in miscare si se adapteaza, sau se foloseste de resursele si ele in miscare.
    Daca ai cu cine inca mai e posibil. Asa ca atentie la cercul de prieteni 🙂

Leave a Reply

