In cautare de legume si gasire de voie buna!

Dimineata m-am trezit cu-n scop nobil!

Imi fumez tigara, imi beau cafeaua, il imbrac pe fie-miu pentru gradinita , il debarc acolo dupa ce acasa facem 3 parcari, mancam 7 biscuiti, ne spalam pe dinti, ne spunem reciproc de 10 ori ca ne iubim… si ne vedem fiecare de oile noastre.

Ca sa revin, oile mele astazi, aveau un scop nobil: Andrei maine la gradi’, are indeletniciri casnice: pune muraturi!!! Daca eu nu, bine macar ca el DA! Si m-am gandit si rascolit toata noaptea-n pat, ce fel de legume sa-i cumpar pentru aceasta activitate constructiv-distractiva de maine. Am vrut sa fie legume cat mai colorate, inmiresmate, multiforme…

Am plecat impaturita in mantoul meu rosu in piata, in cautare de legume. De cum am intrat, m-am afundat intr-un zumzet de albine, un zgomot de fundal primitor, am fost inundata de culoare, caci piata era explodata de ghivece si ghivecele cu crizanteme. Pe unde te uitai ba era varza, morcovi, ardei, catina, miros de paine calda, vecini de taraba ce-si povesteau cate un banc, batranele ce vindeau hrean la borcan, sfecla, struguri, afine de cultura…

Viata se desfasoara in piata! Acolo vezi, mirosi, auzi si pipai… treci prin tot curcubeul simturilor.

Si ca toate peste toate sa fie perfecte, in cumparaturile mele de legume multicolore si multiforme, in stilul meu caracteristic, m-am aventurat si-am devint parte din piata, am intrat in vorba cu vanzatorii, le-am povestit ce scop nobil m-a adus printre ei si m-am simtit o parte dintr-un tot, pentru 15 minute petrecute printre ei. Am zambit, am facut glume, am lacrimat, am primit cadou 3 gogonele de la un nene de treaba, 2 morcovi minusculi de la un pusti si-o sfecla minunata de la o batranica care mi-a urat sa-mi traiasca ala micu’. Inutil sa va mentionez c-am plecat de acolo cu o sarsana imensa plina de (si toate alese pe spranceana, dupa bunul meu plac) struguri, rosii, ardei capia, fasolica verde, patrunjel, proumb, vise, sperante, sentimente…

Lumea e buna! Lumea e vesela! Lumea e zambitoare!

Depinde mult unde, cum si cu ce ochi o privesti…

5 thoughts on “In cautare de legume si gasire de voie buna!

  1. Piata…am experimentat de curand si eu modul interactiv de cumparare, specific numai acestui loc, de fiecare data plecand cu mai mult decat imi propusesem initial…de fiecare data fascinata de bogatia de culori si miresme, ca si tine…

Leave a Reply

