Narcis si Filip!

Se lasase seara. Zapada sclipea in lumina lampadarelor de pe stalpi, iar noi eram istovite de tras la saniuta.

In departare se auzeau glasurile unor copii razand si bucurandu-se de ninsoare. Andrei evident, n-a ramas imun la ele si nici eu la privirea lui jubiland la auzul copiilor.

Am luat toti trei saniuta, mama, Andrei si cu mine, si ne-am indreptat cu pasii scartaind prin zapada, spre locul veseliei.

Andru s-a prezentat rusinos, iar Narcis (13 ani) si Filip (11 ani), i-au zambit si l-au invitat sa se bulgareasca cu ei pe maldarul de zapada ce-l formasera langa casuta lor.

Ne-am petrecut cu Narcis si Filip, cred, peste o ora, timp ce s-a scurs incredibil de repede, dat fiind faptul ca ne-am distrat de minune toti.

Mama si cu mine am uitat pentru o ora ca suntem adulte, ca uneori ne certam, ca avem opinii diferite mare parte din timp. Ne-am batut cu bulgari, am chicotit, ne-am tachinat una pe cealalta ca suntem ochelariste si ne-am luminat vazandu-l pe Andru cat de sociabil este. Narcis si Filip au scos ce-i mai frumos din noi!

Narcis si Filip, frati, fac parte dintr-o familie numeroasa, cu zece copii, ce-si duce traiul intr-o casuta cu gradina de legume. In ei am vazut doi oameni fericiti, zambitori, sociabili si empatici. Doi oameni care se bucura de viata, dincolo de aparentele ei. Doi oameni simpli, care pentru o fractiune de viata si-au aplecat privirea si atentia asupra unui brotacel de trei anisori, i-au facut jocul, i-au zambit sincer si in naivitatea lor molipsitoare, l-au tratat ca pe un egal, menajandu-l tot-odata, fara ca el sa bage de seama c-ar fi menajat.

Prin Narcis si Filip am inteles, ca mai exista oameni care nu cauta comoara de la capatul pamantului, ci o pretuiesc chiar pe cea pe care o au in ograda! Am invatat ca resursele, sau lipsa lor, nu conditioneaza fericirea sau nefericirea unui om.

Nu pot decat sa-i admir fara macar sa-i cunosc, pe oamenii ce i-au educat atat de frumos pe Narcis si Filip. Lui Narcis si Filip le doresc sa-si pastreze naivitatea, jovialitatea si bucuria de viata, in speranta ca ea va fi blanda cu ei, si-mi doresc sa-i revad cat mai curand.

One thought on “Narcis si Filip!

  1. Da ! Frumos !!! 🙂 Si eu imi aduc aminte de copilarie, de vacantele de iarna cand abia asteptam sa ninga, ca sa iesim cu saniutele si sa ne jucam in zapada……si fireste, uitam sa mai intram in casa! Cu siguranta si parintii nostri zambeau , vazandu-ne cat de fericiti eram in zapada ! Fiecare etapa a vietii este frumoasa, dar copilaria prin puritatea si sinceritatea ei este minunata ! 🙂

Leave a Reply

