Feminism denaturat!

Sunt femeie, dar nu ma astept la niciun fel de tratament aparte, pentru simplul fapt ca sunt femeie. Ma astept insa, la acelasi tratament pe care il primeste un barbat.” Padma Lakshmi

Zilele trecute ma inscriam pe un site la niste cursuri gratuite. Parte din inscriere era completarea unui profil, iar una din intrebari era: “Faceti parte dintr-o categorie de persoane defavorizate?”, la alegere n raspunsuri, unul din care, pre-definit – “Femei”. Wow! Feminista (in rezerva) din mine s-a cutremurat! Tu, cel care ai ales sa bagi ca si categorie predefinita “Femei” la capitolul “categorie de persoane defavorizate”, tu m-ai defavorizat! Tu mi-ai lasat jos stacheta, incluzandu-ma predefinit intr-un grup defavorizat. Bat cu mintea mea de avocat, ca ai facut-o ca si fi politically correct si sa nu existe vreo interpretare absurada, ca pe site-ul tau, defavorizezi femeile si ca nu le-ai acorda o sansa egala cu barbatii, in vederea accesarii unor cursuri gratuite. Aprofundez cu mintea mea de avocat si-ti zic, ca la orice ora te-as lovi cu faptul ca prin asta ai defavorizat barbatii si tot-odata revoltat femeile pentru ca le-ai incadrat din start acolo unde nu le este locul. Dar toate astea s-au intamplat dintr-o prea mare precautie, a ta, a multor alte institutii, organizatii, militanti, care au dus Feminismul la extremis si l-au denaturant.

Da, am fost numita de multe ori feminista, pentru ca da, cred ca femeile trebuie sa aiba drept de vot, trebuie sa aiba liberul arbitru, la fel ca si barbatii, de a munci sau sta acasa, cred ca trebuie sa aiba sanse egale in campul muncii si cred cu ardoare ca sunt fiinite inteligente la fel ca si barbatii. Cred ca femeile au puterea fizica de a lupta cu arma, cred ca au aptitudinea intelectuala de a conduce o organizatie, cred ca unele femei sunt mai destepte decat unii barbatii, dar cred si vice-versa. Cam aici se termina feminismul meu!

Am militat, ne-am luptat, am obtinut emanciparea. Acum, stop! Tot ce este prea mult strica!

De ce ai tu, feminista moderna, pretentia ca un mascul sa te considere egala si tot-odata sa-ti deschida usa la masina sau la lift?! De ce ai tu, feminista moderna pretentia ca masculul de langa tine sa spele vase cot la cot cu tine, si tot-odata sa-ti plateasca iesirile in oras, gentutele sau pantofiorii?! De ce ai tu, feminista moderna, pretentia ca masculul tau pereche sa ia decizii impreuna cu tine legate de concediul viitor si tot-odata sa-ti care bagajele prin aeroport pentru ca tu nu esti in stare sa ambalezi atat cat poti sa cari?!

Pardon! Daca ma intrebati pe mine, am denaturant Feminismul, sau cel putin alegem sa practicam un Feminism selectiv.

Am pretentia sa imi stai alaturi la greu (cu bani, cu timp, cu intelegere…) asa cum iti voi sta si eu daca va fi cazul! Am pretentia ca sunt om, nu barbat sau femeie! Am pretentia ca ma auto-sustin, imi deschid singura usa la masina, imi car bagajele si platesc la cinema sau la restaurant nemteste. Am pretentia sa fiu apreciata pentru intelect si calitati, indiferent de sexul meu, dar, n-am pretentia sa-mi zici Sarut Mana ci Salut; n-am pretentia sa nu vorbesti urat langa mine, pentru ca-s femeie, am pretentia sa nu vorbesti urat cu mine, pentru ca sunt om! N-am pretentia sa ma menajezi cand vine vorba de munca fizica, pentru ca vreau sa muncesc alaturi de tine, ca sa fim egali!

Ma mai infoi din cand in cand, atunci cand intalnesc masculi preistorici care nici macar nu sunt interesati sa ma auda vorbind caci sunt femeie (deci, ce mare branza au eu de zis!), imi cresc instant 7 testicole (asa cum ma tachineaza uneori Gladiatorul) si-i pun la pamant in 3 timpi si doua miscari, cu limba mea ascutita si otravita, dar la rece vorbind sunt rari masculii astia si si-au pierdut de mult cautarea.

Deschideti ochii bine: suntem egali! Opriti manifestatiile, pana nu cadem in penibil! Egalitatea ne-o mentinem prin demnitate, munca si respect fata de egalul nostru, fiindu-i alaturi cot la cot, prin valurile vietii!

4 thoughts on “Feminism denaturat!

  1. Banuiesc ca esti capabila sa tragi cu arma dar nu stiu daca o sa-ti placa. 🙂
    Cunosc niste persoane de gen feminin care chiar au tras…de nevoie, iar idealurile lor sint mai mult familiste decit feministe. Asta se intimpla prin mareata si fascinanta Rusie.
    Da ca sa zic de ale noastre, de acord ca sintem egali…sau ar trebui sa fim.
    Si in acelasi timp diferiti. Venus si Marte, sint ele metafore dar au ceva adevar. Aspiratii diferite, hobby-uri tot asa. D-aia se aduna masculii la un loc si fac tot felul de lucruri, ca e sport sau alte activitati, tot d-aia inca exista cluburi in care nu se accepta femei (si nu ma refer la bodegi sau locuri cu femei dezbracate). Chiar la noi exista asa ceva, se aduna masculii, discuta probleme, cauta solutii, e o atmosfera relaxata.
    Asa ca daca o tipa se simte bine cind primeste posetute si pantofiori, si reuseste sa gaseasca unu care o satisface, bravo ei. Sint destui care ar face tumbe pentru o tipa care arata bine 🙂 Daca tie nu-ti place sa ti se deschida usa la masina, macar la un eveniment (chiar nu-ti place?) inseamna ca esti o exceptie. Nici macar minoritate nu cred ca se poate numi.
    Feminismul e o treaba de multe ori gresit inteleasa, si promovata in majoritatea cazurilor de femei dezamagite de sexul opus.
    Iar cum esti salutata tine mai mult de cel din fata ta decit de pretentiile tale. Banuiesc ca cei din jurul tau sint avizati te saluta non-formal
    Si daca te hotarasti sa tragi cu arma si-ti descoperi un nou hobby, promit ca ma apuc si eu de ceva din tabara opusa… copii nu cred ca pot face, poate incerc crosetatul.
    Saru’mina.

    • Foarte amplu, Radu! Am tras cu arma, trag chiar foarte bine dar nu, nu-mi face o deosebita placere recunosc! N-ai citit postarea “you’re in the army now”? Referitor la Venus si marte stii ca si eu cred la fel. Nu-mi place sa mi se deschida usi iar de obicei intru chiar pe geam daca n-o pot deschide eu :). Mie imi place sa stau de vb cu barbati, despre hobbyirile lor si am invatat multe de la ei. Poate am fost barbat intr-o alta viata! Nu stiu sa crosetez si nici sa cos dar stiu sa dau gauri cu bormasina 🙂

      • Recunosc, n-am parcurs decit de la momentul in care am dat de blogul tau, pe la sfirsitul anului. In general incerc sa nu stau pe net mai mult decit e nevoie. Dar promit ca recuperez 😉

Leave a Reply

