Dileme despre sexe…

Zilele trecute eram in bucatarie cu Andru, eu curatand un ou fiert, iar el asteptandu-l. Afirma: “Mami, gaina face oul!”, aprob mandra: “Da iubitule, gaina face oul!”. Se mai gandeste el putin si ma loveste cu-ntrebarea: “Mami, da’ cocosul ce face?!” (Buna intrebare!). Primul impuls a fost sa-i raspund ca, cocosul fecundeaza gaina… Mi-am revenit intr-o fractiune de secunda si-am raspuns fara ezitare: “Protejeaza gaina!

Dupa ceva vreme am stat si m-am tot gandit la raspunsurile mele. Am fost mereu adepta ideii ca, raspunsurile scurte si rapide reflecta cu adevarat ceea ce gandim, ceea ce suntem. Si-am ramas putin uimita de raspunsurile mele, tocmai de aceea le-am analizat profund. Ce spun ele despre mine? Pai, unu’ la mana, raspunsul pe care vroiam sa-l servesc din prima, respectiv ca rolul cocosului este sa fecundeze gaina, spune despre mine ca vad in barbat, probabil, in primul rand un instrument de a-mi perpetua specia. Al doilea raspuns, complet contrar afirmatiilor mele din (https://visatoaredebucuresti.wordpress.com/2013/01/16/feminism-denaturat/), cel cum ca, cocosul ar proteja gaina, spune despre mine ca vad in mascul un fel de body-guard, ca ma simt ocrotita in preajma lui, masculului alfa din viata mea.

Citeam zilele trecute o cartulie de Aurora Liiceanu- “La taifas”, in care scria ca intr-un studiu au fost intrebate un numar egal de femei cu un numar egal de barbati, ce ii sperie la sexul opus.Majoritatea  femeilor au raspuns ca le este teama ca barbatii sa nu le violeze sau loveasca, iar majoritatea barbatilor au raspuns ca le este cel mai teama ca femeile sa nu rada de ei (irelevant momentan…)

Si pana la urma care-i adevarul? Cum vad eu sexul opus? Este el pentru mine un instrument pentru a-mi implini fertilitatea si un masiv care trebuie cucerit si pastrat pentru a-mi proteja urmasii si propria-mi persoana?

Nu cred neaparat ca asta cred 🙂 Cred ca raspunsurile mele, au fost instinctive, iar probabil instinctul asta imi dicteaza. Este vorba pana la urma de un bagaj genetic la mijloc. Masculul este masiv, cu tendinte violente, iar femeia, femeia este, la urma urmei “sexul frumos”. Si uite cum incarcatura genetica, bate educatia. Eu am fost educata, in mare parte, de catre un tata care-si dorea un fotbalist! Am fost educata sa gandesc si sa actionez independent de vointa barbatilor din jurul meu. Dar iata ca incarcatura genetica ce-o port in cromozomi, nu ma cruta si ma duce cu gandul la cum traiau stramosii mei in pesteri, pe vreme cand femeia seducea barbatul cu frumusetea ei, pentru ca el sa-i vaneze si sa-i intretina pruncii. Si ne intoarcem la studiul mai sus amintit din cartea Aurorei, si-mi si imaginez ca daca frumoasa nu seducea omul cavernelor, el nu se sfia sa-i dea cu bata-n cap si s-o tarasca frumos in pestera lui. Astea sunt instinctele, incarcatura genetica care ne face probabil sa raspundem asa cum s-a raspuns la studiul respectiv.

Imi place sa cred ca sunt independenta, imi place sa cred ca evoluez prin prisma propriilor mele presupuneri si impresii despre viata, imi place sa cred ca as putea tine piept acestui haos numit “viata de zi cu zi” singura, insa trebuie sa admit, ca uneori a fi gaina nu-i asa de rau, ca e placut sa mergi spre casa la ora la care ziua se schimba-n alta, insotita de barbat si nu singura, ca e placut sa ai un umar mare pe care sa-ti stergi lacrimile atunci cand e greu, ca e placut sa stii ca unul de pe Marte, m-a facut pe mine, cea de pe Venus, sa devin nemuritoare, prin odrasla ce m-a inspirat azi sa despic firu-n patru, doar asa, de amorul artei.

One thought on “Dileme despre sexe…

Leave a Reply

