Nostalgia Podului Basarab

Zilele trecute, pe cand stateam pe intuneric si-l adormeam pe Andru, mi-a venit in minte Podul Basarab. Asa deodata, s-a strecurat in imaginatia mea, podul ala vechi, solid, de fier. Acum Podul Basarab e mandria Bucurestiului. Un pod modern, din beton armat, cu stalpi de sustinere ce se-nalta la cer, cu lift ce coboara la metrou, cu luminite, tramvai, panouri de protectie fonica si multa publicitate. Ce-a ajuns Podul Basarab…

Eu mi-l amintesc greoi, istovitor de traversat, un pod pietonal care totusi, in micimea sa, iti oferea siguranta atunci cand paseai pe el, ca nu te vei pravali pe sinele de tren. Era un pod, cum sa va zic, de incredere. Mi-aduc aminte ca intr-o iarna coboram pe treptele lui metalice cu mama, cand a inceput sa-mi povesteasca ea, cum intr-o iarna, infofolita intr-un cojoc ceausist, a cazut pe scarile podului. Ne-am amuzat. Pe vremea ei, zicea, podul era din lemn, “acum lucrurile s-au schimbat!”… Ce nostalgica era mama…  Ce nostalgica am devenit eu…

Uneori amintirile iti sunt prielnice, pentru ca prin prisma lor inveti, dar uneori iti sunt atat de potrivnice, pentru ca te tin blocat. Te tin blocat in haloul imaginatiei tale nostalgice. Ce frumos era odata… Mai tot ce te-nconjoara iti aduce aminte despre sentimente traite, iar in momentul in care mediul inconjurator se schimba de nerecunoscut, iti starneste oarecum furia. Toate sunt potrivnice in calea memoriei tale, toate se schimba parca in ciuda, sa te ingreuneze sa-ti amintesti sentimentele.

Se zice ca-i bine sa nu traiesti in trecut sau in viitor, ci se striga sus si tare: “Traieste-ti prezentul!” Ce este oare prezentul, daca nu doar o clipa in timp?! Clipa din urma fiind deja trecut, iar clipa urmatoare, viitor. Cum poti oare trai-ntr-o clipa?! Cate poti face cat ai clipi din ochi?!

Si oare nu este trecutul baza a tot ceea ce suntem in prezent? Nu este oare trecutul fortareata noastra cea mai de pret, cu unghere ascunse si falnice turnuri? Iar viitorul, exista oare viitor atunci cand nu te preocupa el in prezent?

Ar fi trist daca n-am mai privi in trecut, caci unii nu privesc si au uitat de unde au plecat, pe cine au lasat sau de ce-au plecat la drum din start.

Ar fi trist daca n-am privi optimisti spre viitor, daca n-am asterne azi, pavajul drumului catre maine!

O casa fara temelii nu va face fata timpului. O ascensiune fara a fi fost urcata fiecare treapta la randu-i, n-ar face fata vremurilor.

Priveste in trecut nostalgic si nu uita sa le zambesti celor ce raman (acolo este mostenirea ta), priveste optimist catre viitor si nu uita ca rugile, sperantele, visele , au nevoie nu numai de incredere dar si de multa strategie.

7 thoughts on “Nostalgia Podului Basarab

      • Podu ala…
        Corodat pe ici-colo. Mai ales unele trepte.
        Interesant intr-un fel, pentru ca desi ruginea, era lucios din cauza traficului neintrerupt, si parea ca s-a tocit. Evident tot de treptele alea zic. Mai fascinant sa vezi locomotiva atit de aproape si de sus.
        Altfel, impresia mea despre el e ceva de genul zona industriala, ca un film alb-negru unde oamenii vin si pleaca de la servici, mai tot timpul murdari de ulei. Fabrici si uzine…
        As fi tentat sa-i dau o tenta comunista, dar n-am prins destul suficient din vechia orinduire ca s-o simt pe propria piele.

  1. Daaa, trecutu-i sumă de prezenți (ce-au fost și or mai fi (?))

    Podul ăla era urât iar acum e frumos pentru că nu mai e. Sau invers. Depinde de trecător.
    Dar nu mai e și asta generează amintiri, nostalgie – trecut, adică sentimente.
    Sau nu mai e și asta ne bucură că nu-l mai trecem.
    Sau cine e Basarab ăsta?!

    dar întotdeauna a fost alunecos. 🙂

Leave a Reply

