Vecina de la 3!

Parca era un cantec in genul asta nu? Nu stiu…

Cert e ca pe vecina de la 3 am inundat-o prima oara cam acum vreo 8 ani. Da, nasol! N-a fost vina noastra… s-a spart o teava. Damage-ul la noi a fost mult mai mare (vorba lu’ ala de mi-a busit Renault-ul cu Qashqai-ul lui, acum vreo 4 ani).

La ceva ani distanta, pe cand mama facea curatenia asidua de primavara si muta vanjos canapeaua, vecina de la 3 a crezut ca daramam blocul. Speriata ca probabil majoritatea creaturilor de varsta ei, a venit fuguta sus pe scari si a sunat insistent. Mama, de felul ei monstruos de amabila cu vecinii, i-a replicat taios: “Cucoana, esti matale cam sperioasa!” S-a intos madame coplesita de emotii nedorite in sanctuarul sau. Si nu degeaba zic “sanctuar”… caci eu am fost acolo! Am vazut! Am mirosit covoare groase de lana, din perete in perete, tablouri si tablouase atarnate peste straturi groase de tapet, colivii cu te miri ce aratari cantatoare, candelabre si veioze, mese si masute, vorba lui Minulescu: “Stofe vechi, o mandolină, Un Cézanne şi doi Gauguin, Patru măşti de bronz: Beethoven, Berlioz, Wagner, Chopin, O sofa arabă, două vechi icoane bizantine, Un potir de-argint, mai multe vase vechi de Saxa, pline Cu mimoza, tamburine spaniole, lampioane Japoneze, trei foteluri cu inscripţii musulmane, “Fleurs du mal” legate-n piele de Cordova, Şi pe pian: Charles Baudelaire şi-alături Villiers de l’Isle-Adam…”… numai astea mai lipseau de-acolo.

Fie!

Pe vremea cand am ajuns si la mareata renovare, a noastra, s-a trezit vecina de la 3! Era deranjata (intre orele de deranj premise) evident deranjata de calorifere noi, gresie, termopane, ce sa mai…  vecina a fost roasa pe dinauntru si s-a revoltat. A venit la usa si a dat, din nenorocul ei, peste Gladiatorul ce muncea asiduu pentru cuibusorul lui… Uimit, i-a promis c-o baga-n debara! (el mai in gluma, ea luand-o mai in serios…) Vecina de la 3 n-are umor, va zic!

Vecina n-a mai revenit… s-a plans in stanga, s-a plansn in dreapta, la administrator… N-a fost chip sa iasa-n-vingatoare. Toata lumea a tinut cu noi!

Eu mereu am salutat-o (chiar daca am ramas fara raspuns), am zambit, am facut tot in fel si chip sa sterg impresia prost lasata, din umor, din neglijenta… N-a fost chip!

Iata ca veni si-a doua inundatie… not my bad… Am spart, am tras, am scos, am smuls si-ntr-un final am schimbat toate tevile din baie. Curgea din-nou… S-a dovedit a fi de la colana blocului, deci cum spuneam, not my bad… I-am oferit s-o ajutam, sa zugravim, sa-i renovam tavanul… vecina de la 3 a replicat taios: “Aveti program de inundatie?!

Vecina de la 3 s-a plans la toti, a facut mutre, ma priveste imbufnata cand ma vede, ma dispretuieste si-si da televizorul tare cand fie-miu e pus pe ture cu basculele. Ma seaca tare cel mai rau la ea, ca n-a-ncercat sa vada cine suntem, ca n-a observat macar ca ne-am oferit de 3 ori sa-i zugravim baia, sa-i desfundam coloana, ca n-a vazut c-o salutam chiar daca ea trece nepasatoare… vecina de la 3 sta in sanctuarul ei si nu aude, nu vede, dar vorbeste.

Sa nu uit pe final, am indundat-o pe vecina de la 3, v-am zis? Acum o luna! Sâc!

2 thoughts on “Vecina de la 3!

  1. Tare, vecina asta a ta! Are personalitate, ce mai! Tu continua sa zambesti, sa o saluti, sa muti mobila, sa dai ture cu bascule, si…din cand in cand, asa, ca sa nu va iesiti din mana, mai da -i cu o inundatie, ceva! Nu de alta, dar femeia s-ar plictisi teribil cu liniste absoluta, si vecini perfecti! SIC!!!!

Leave a Reply

