Citind in cafea…

Zilele trecute ma aflam prin mall, dupa o incursiune cinematografica cu progenitura mea 🙂 si Gladiatorul.

Si pentru ca aveam pofta de-o cafea m-am oprit la Starbucks. Ca sa va fac un preludiu, de 3 ani jumate incoace, nu frecventez nici cafenele, nici baruri, nici cluburi, avand in vedere ca-mi dedic mai tot timpul muncii si odorului meu nepretuit (fara regret). Dar, in tot timpul asta, am ajuns ca mama mea: habar n-am ce meniu au la starbucks, cum se numeste meniul principal de la Mc, sau alte asemenea maruntisuri care in adolescent mi s-ar fi parut absoult evidente.

Asa ca intru la Starbucks si ma chinui sa deslusesc din meniul alambicat si notat pe toti peretii, ce fel de cafea doresc. Ajung la casa evident, absolut nelamurita. Ma adresez amuzata chelneritei/casierei (habar n-am cum se numesc omuletii aia de fac cafea pe-acolo) si-i spun: “Habar n-am ce vreau! Adica…. Stiu ce vreau dar nu stiu cum se numeste! Vreau o cafea rece, fara alte arome, sa fie cu lapte gras si cu toate ca o vreau rece, nu vreau sa aiba fulgi dinaia de gheata! Aaaa… si vreau cam 250 ml! Merci…”

Foarte draguta si amabila domnisoara, imi zambeste si-mi incadreaza cafeaua mult dorita intr-o categorie Starbucks, strigandu-i colegului de alaturi: “Frapu… (nu mai stiu cum)”.

Concluzia zilei: Pe masura ce imbatranesc stiu exact ce vreau dar nu stiu cum ii zice. Daca eram pusa acum 10-15 ani in fata acelui meniu minunat Starbucksian, probabil ca m-as fi entuziasmat la gasirea atator sortimente de cafea cu 3-4 tipologii de lapte si mult mai multe arome. Probabil as fi facut un maraton de cafea intr-o luna de zile si le-as fi incercat pe toate, ajungand sa cunosc meniul pana la ultima virgula. Acum…. acum imi doresc doar o cafea rece, cu lapte integral, fara gusturi si evident fara fulgi de gheata! Cu cat imbatranim suntem mai putin deschisi la lucruri noi (asta ar fi o abordare negativa)…. Eu, alegand abordarea pozitiva zic: “Cu cat imbatranim cu atat mai mult ne cunoastem pe noi insine, stiind exact ce ne dorim, fie ca acest lucru s-a inventant sau nu… fie ca-l recunoastem pe-un meniu de Starbacks sau nu!

2 thoughts on “Citind in cafea…

  1. De aia tinerii nu inteleg batrinii. Conflictul intre generatii. Ve-i mai descoperii inca alte multe lucruri. Esti abia la un 25 %. Succes in continuare si multa minte.

Leave a Reply

