Asta este viata mea!

Cel mai tare sfat pe care cred ca l-am primit vreodata, suna cam asa: “Atunci cand rezultatul nu este pe masura asteptarilor, nu da vina pe altii sau pe imprejurari! Nu te vei perfectiona niciodata asa! Uita-te in adancul tau si incearca sa intelegi ce ai fi putut face tu mai bine, ca data viitoare rezultatul sa fie mai bun!” Asta ne spunea mereu Sonia, diriga mea din liceu, atunci cand nu eram multumiti de notele pe care le primeam si intram in defensiva motivandu-ne in fel si chip.

Pe vremea aia, oricat de mult o admiram pe Sonia, care pentru mine era intruchiparea femeii perfecte (pedagog, psiholog, sotie, mama a doi copii si bunica), nu cred ca intelegeam pe deplin ce incerca ea sa ne invete. Abia mult mai tarziu am realizat ce inseamnau cu adevarat vorbele Soniei.

In general natura umana are tendinta de auto-conservare si toti suntem afectati (spre norocul nostru), de spiritul de supravietuire. Insa, datorita acestora uneori tindem sa intram in defensiva atunci cand suntem atacati, tindem sa ne motivam in fata eu-lui personal, propriul nostru“esec”. Si tocmai de aceea, la o anumita varsta, majoritatea dintre noi incetam sa progresam, ci intram intr-un regres lent, alimentat de frustrare si comoditate.

Tindem sa ne cufundam in propriile suferinte minore sau majore si sa acuzam diverse situatii sau diverse personaje pentru nefericirea noastra temporara. Si toata aceasta tevatura pe care o facem pe merginea intamplarii x sau y, suferintei produse din cauza unuia sau alteia, ne consuma incet incet toata energia si timpul.

De ce n-am folosi energia in mod benefic? Reparand raul produs, motivandu-ne sa trecem peste si sa facem fata celor intamplate? De ce n-am allege sa ne folosim timpul inteligent, focusandu-ne pe ce este cu adevarat important? Pe Progres!

Solutia  e simpla si stiu ca n-o inventez eu acum, dar ma simt in masura sa v-o reamintesc: Schimba ceea ce nu-ti place, accepta ceea ce nu poti schimba! E viata ta, tu esti atat actorul principal cat si regizor!

Leave a Reply

