Ingamfatul!

Ingamfatul a plecat! Sau, am plecat eu.

Ingamfatul ma intampina zi de zi cu privirea lui sufocanta si a-tot-stiutoare. Ma invita la o ceasca de ceai, in biroul lui grav micsorat in urma neputinetei lui de a tine piept prostiei lor.

Ma privea seducator si incerca sa ma descoasa. Fir cu fir nu reusea. Asa de prost si de buchisit am fost cusuta de viata, ca nu ma descosi deloc deloc. Cel mai mare compliment pe care l-am primit vreodata a fost de la Gladiator, cum ca as fi imposibil de manipulat.

Asta-l omora pe ingamfat, ca nu stia cum si in ce fel si chip sa ma descoasa, ca sa ma manipuleze. Catar cum sunt, si asta e un mare defect va zic, nu ma las usor intoarsa de pe partea pe care-mi place mie sa creasca iarba mea.

Nici n-avea motive de manipulare, eu eram un neica nimeni, cum am spus mereu, o furnica intr-un sistem denaturat. Dar stiti voi filmul ala de Woddy Alen (ador filmele lui…) “Bugs”? Eu eram furnica aia, care pune la indoiala sistemul…

Era mai degraba cred, un fel de pasiune proprie. Cu cat firul meu cataristic se innoda mai mult in incercarea lui de descoasere, cu atat se straduia mai tare. Imi prezenta ingamfarea lui si motivele sale de ingamfare: ”Cum ca, are fes de pasa…, camasa aurita…, ce frumos ii sade cravat si vesta…” si cate si mai cate, cum ar fi de exemplu: o sotie, dar ce folos?! Sotiile sunt demodate, ba mai mult: invechite, ruginite, macinate de timp si de sugari nesatui. Inima lui palpa tanar, chiar daca el era un soi de Fred Aster timpuriu. Mintea lui era agera si neprihanita, doritor sa modeleze impresii, sa schimbe mentalitati, sa cucereasca teritorii deja cucerite de Gladiatori umili, tineri, sinceri, profunzi intr-ale vietii versuri.

Mi-a smuls promisiunea revederii, amuzandu-ma pe seama faptului ca va uita ochii care nu se vad, plecand fara sa privesc inapoi, cosandu-mi strans si ultimul nasture de la camasa…

2 thoughts on “Ingamfatul!

Leave a Reply

