Motivatia de la capatul zilei

O zi proasta. Las’ ca vine una buna. Doua zile proaste. Las’ ca vine una buna. Trei zile proaste!
Trei e un numar magic. Ei bine, hai nu magic, e un numar biblic. Pentru mine e un numar care zice: suficiente zile proaste. Altadata, aveam toleranta la mai multe! Cu cat am evoluat, le tolerez mai putin, le dau la o parte, le sterg din calendar si o iau de la capat. Trei e suficient deranj pe polita existentei mele.
Privesc un nene cu o fetita in statia de tramvai, stand in ploaie si asteptand sa-si culeaga amintirile acasa, la adapost. Trec cu masina si-l admir! Pentru anduranta. Ma privesc pe dinauntru fara sa-mi iau ochii de la sosea si ma mustru: “Trei zile proaste in care mergi cu masina!”
Stiu ca am stelele de pe cer si mereu le-am avut. Sunt o norocoasa pentru tot ce am. Tot ce am si nu pot numara e chiar mai presus de tot ce are oricine altcineva. Si cu toate astea, ma scufund in trei zile negre.
Patru! La cifra patru ma opresc si-mi amintesc, ca m-a intrebat cineva candva, ce ma motiveaza. Am raspuns amuzata: “Eu ma motivez!”
Zambesc si-mi pun zambetul in calendar la ziua a patra. Pot sa merg trei zile triste cu masina, pot sa am toate stelele de pe cer, dar la sfarsitul zilei, eu ma motivez pe mine.
Motivatia este in mine. Pentru ca, din pacate, singur te nasti si singur mori. Si daca tu nu te motivezi pe tine, nimeni nu poate face asta in locul tau. Si nici n-ar trebui sa-ti pui motivatia in carca altora sau in luna, in stele, in faima, in bani sau in tot ce este trecator.
Motivatia se afla la captul zilei, in faptul ca respiri, ca inca existi. Si daca existi, poti crea. Motivatia se afla in faptul ca esti liber. Liber sa alegi, liber sa decizi, liber sa gandesti, liber sa exprimi in nenumarate forme. Motivatia se afla in faptul ca ai puterea de a-ti modela existenta de maine, chiar daca azi, si ieri si alaltaieri, ai avut trei zile proaste. Motivatia zace in insasi idea ca esti stapanul propriului destin si in convingerea ca tu esti unicul regizor din viata ta.
Motivatia zace in tot ce esti tu, cu stele sau fara.

2 thoughts on “Motivatia de la capatul zilei

Leave a Reply

